Motiveren is maatwerk

Heb je een eigen een zaak, dan kom je vroeg of laat op het punt dat je medewerkers in dienst zal moeten nemen. En die medewerkers, zijn in de eerste plaats mensen. Mensen met waarden, verwachtingen en behoeften. Kiezen ze voor een job, dan gaat hun keuze veel verder dan de financiële voorwaarden die eraan verbonden zijn. Motivatie staat centraal.

Hoe trek je nu de juiste werknemers aan? En belangrijker nog: hoe zorg je ervoor dat ze (gemotiveerd) blijven? Samen met Lieve Michiels, Manager bij SD Worx, gingen we dieper in op de topics motiveren, flexibel verlonen en de plaats van het individu in de maatschappij anno 2019.

1. De on-demand maatschappij

2. De autonomie van de werknemer/ het individu

3. Een duurzaam beloningsmodel voor de werkgever

 

Conclusie

Je creëert meerwaarde door “the best of both worlds” te bieden. Enkel financiële voorwaarden zijn de dag van vandaag niet meer van tel. We durven nu ook uitspreken dat andere, niet-financiële verloningen eens zo belangrijk zijn. Door je mensen voldoende flexibiliteit te bieden, verhoog je hun motivatie samen (en niet onbelangrijk) met hun engagement voor jouw organisatie. Je moet daarvoor niet de “10 miles” organiseren. De extra mile door iedere collega afzonderlijk komt vanzelf.

i.s.m.